//
בעקבות פניית רל"א, שינתה הר"י הוראות הקוד האתי

בעקבות פניית ועדת האתיקה של רופאים לזכויות אדם להסתדרות הרפואית בישראל - שינתה הר"י הוראותיה בקוד האתי באשר לקדימות הטיפול בפצועים.

אקטיבסטילסבעקבות פניית ועדת האתיקה של רופאים לזכויות אדם להסתדרות הרפואית בישראל – שינתה הר"י הוראותיה בקוד האתי באשר לקדימות הטיפול בפצועים.

בחודשים האחרונים אנו עדים לוויכוח סביב מתן קדימות בטיפול רפואי, לאחר ארועי דקירה ותקיפת אזרחים אשר גם התוקף נפצע במהלכם. בעוד כללי האתיקה הרפואית והוראות החוק ההומניטארי הבינלאומי אוסרים תיעדוף וקדימות בטיפול מלבד על פי הצורך הרפואי, סתר אותם נייר עמדה של ההסתדרות הרפואית כשציין כי ש"במקרים של אלימות אנושית שגורמת לנפגעים גם בקרב מחוללי האלימות הזאת (האויב), …צריך לחול העיקרון 'עניי עירך קודמים'."

בפנייתנו להר"י הדגשנו כי אין זה תפקידם של צוותי רפואה להיות החוקרים, השופטים והמוציאים לפועל. מעבר לעקרון די בתוצאות האיומות של רצח מבקש המקלט, הפטום זרהום, כדי להדגים את הסכנה שבהתדרדרות שכזו. שחיקה של עקרונות האתיקה הרפואית וכיפופם לקול הפוליטיקה והאווירה הציבורית – קשה ככל שתהיה – היא תחילת סופה של הרפואה כפי שאנו היינו רוצים לראותה.

ההישג זכה לחשיפה נרחבת בכלי תקשורת מרכזיים:
הכתבה בישראל היוםבאתר – ובאנגלית. רן רזניק בתוכנית הבוקר של ערוץ 2 על הכתבה (גם באתר מאקוובאתר רשת). ופולואפים ב-nrgוואלהi24news.

רוצים/ות לדבר על זה? הגיבו לפוסט שלנו בפייסבוק, או שתפו ודברו על חשיבות העמידה לצד האתיקה הרפואית בדפי הפייסבוק והטוויטר הפרטיים שלכם/ן.

כתבות מומלצותהכל >