//
הזכות לחיסון | נייר מדיניות של זולת ורופאים לזכויות אדם

הנייר מציג שורה של דרישות לממשלת ישראל בנוגע למדיניות החיסונים ומציע המלצות יישומיות למקבלי ההחלטות, עליהן משפיעה מדיניות החיסונים.

מדינת ישראל נמצאת בליבו של מבצע חיסונים אדיר ורחב היקף – אך אך האם ניתן הדעת על סוגיות חשובות? מי צריך להיות כלול באוכלוסיות המתחסנים? האם החיסון ינתן רק ע"י גופים ציבוריים או שניתן יהיה לרכוש אותו גם באופן פרטי? האם ישראל אחראית לדאוג שגם לפלסטינים יהיו חיסונים, ומה זכותם של אלו שאינם מעוניינים להתחסן – כולל מבין הצוותים הרפואיים?

כבר עתה נחשפים הפערים, כאשר רשויות חזקות כמו תל אביב – שבה גם פועל בית חולים חיסנה את המורים, ואילו אחרות לא יכלו לעשות זאת.

היום אנחנו מפרסמים את נייר המדיניות "הזכות לחיסון", שנכתב ע"י מכון זולת לשוויון וזכויות אדם בשיתוף עימנו. נייר המדיניות מבהיר – כדי שנוכל להגיע יחד ל"חסינות קהילה" שתשמור על הבריאות של כולנו, ישראל חייבת לנהוג במבצע החיסונים בשקיפות ובנגישות. לפתוח את כל המידע הקשור בחיסונים, ולהנגיש אותו בכל שפה ולכל מקום בארץ. כדי שכל אישה ואיש בישראל יוכלו להתחסן.

זה האינטרס שלנו לעשות הכל כדי ליצור חסינות קהילה, לבלום את ההדבקה ולנצח את הנגיף, וגם במיוחד – משום שלכל אדם יש זכות לחיות בבריאות. לא משנה איפה הוא או הוריו נולדו, ואם יש או אין לו כסף כדי לשלם על זה.

קראו את נייר המדיניות המלא של זולת ורופאים לזכויות אדם.

כתבות מומלצותהכל >