שובת הרעב הישאם אבו הואש נמצא בסכנת מוות מיידית

במצבו הקשה הנוכחי, כשהזמן אוזל, האחריות לחייו ולבריאותו נמצאים כעת בידיה של ממשלת ישראל.

‏הישאם אבו הואש. צילום: ד"ר לינה קאסם

הישאם אבו הואש, בן 40, אב לחמישה ילדים נמצא בסכנת מוות מיידית בעקבות שביתת הרעב הממושכת שלו במחאה על מעצרו המנהלי. היום הוא נמצא ביום ה-140 לשביתת הרעב, כשהוא מאושפז בבית חולים אסף הרופא.

ד"ר לינה קאסם, רופאה מתנדבת ברופאים לזכויות אדם וחברת הוועד המנהל של העמותה, ביקרה את אבו הואש בבית החולים ודיווחה כי קיימת סכנת מוות מיידית בשל חוסר מלחים והפרעת קצב. הוא איבד ממשקלו, נראה חלש מאוד, מתקשה להתרכז ולתקשר ולא מצליח להזיז את רגליו.

בעקבות ההתדרדרות במצבו, "הותלה" מעצרו לפני כשבוע. משמעות התליית מעצרו היא העברתו מלהיות כלוא בשב"ס להיותו כלוא בתוך בית החולים בו הוא מאושפז – אסור לו לעבור לבית חולים לבחירתו למרות שאינו עצור יותר ומקבל ביקורים כמו כל חולה אחר.

השימוש במעצר מנהלי מתקיים כאשר לא העצור ולא עורך דינו יודעים מה הסיבה למעצר. אישורו של המעצר הזה מתבסס על חומר מודיעיני חסוי ועל הטענה כי נשקפת סכנה עתידית מהעצור. כלומר, העצור טרם ביצע כל עבירה לפי המשפט הישראלי אך יש חומר מודיעיני שלאף אחד אין את האפשרות לטעון נגדו במסגרת משפט הוגן.

אנו ברופאים לזכויות אדם קוראים לשחרורו, וכן קוראים להפסקת השימוש בבתי חולים כמתקני כליאה. במצבו הקשה הנוכחי, כשהזמן אוזל, האחריות לחייו ולבריאותו נמצאים כעת בידיה של ממשלת ישראל.

כתבות מומלצותהכל >