//
הממשלה אישרה: הוספת תחום הבריאות למדיניות אזורי עדיפות לאומית

אתמול (10.4.22) אישרה הממשלה לראשונה את הוספת תחום הבריאות להחלטת הממשלה על אזורי עדיפות לאומית, במסגרת מדיניות הממשלה לחיזוק הכלכלה והחברה הישראלית.

צילום: אקטיבסטילס

הממשלה אישרה אתמול (10.4.2022) את הוספת תחום הבריאות למפת אזורי עדיפות לאומית. החלטה זו התקבלה, בעקבות פעילות מועצת הנגב- ארגון הגג של הנגב ושל ארגון רופאים לזכויות אדם אשר הובילו קואליציה רחבה של ארגונים ושותפים מהנגב ומהגליל יחד עם ראשי הרשויות.

במסגרת החלטה זו ולצורך צמצום פערי הבריאות באזורי העדיפות, יהיה רשאי שר הבריאות לתת העדפה לרשויות מקומיות המסווגות באשכול כלכלי חברתי 1-4 אשר כלולים במפת העדיפות הלאומית הכללית. עד להחלטה זו, נכללו תחומים רבים תחת מתן עדיפות ליישובים הנמצאים באזורי עדיפות לאומית, אך תחום הבריאות נעדר ממנה וזאת למרות הפערים הבלתי סבירים במערכת הבריאות באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב:

"מועצת הנגב מברכת את הממשלה על החלטה חשובה זו. אנו מאמינים כי ההחלטה תביא  לשיפור ולצמצום הפערים בשירותי הבריאות בין האזורים השונים בישראל ובפרט, תאפשר לשפר את מערכת הבריאות באזורי הנגב והגליל. הדרך לשיפור שירותי הבריאות בנגב ובגליל מחייבת הירתמות ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים והשחקנים במערכת הבריאות, ואנו מאמינים כי החלטת הממשלה לאזורי עדיפות בבריאות, מהווה אבן דרך חשובה להשגת מדיניות בריאות הוגנת ושוויונית יותר, בהתאם ליעדים ולמטרות שהציב משרד הבריאות".

ליטל גרוסמן, מנהלת מחלקת מדיניות בריאות בישראל, רופאים לזכויות אדם:

"זוהי אמירה חשובה לפריפריה החברתית והגיאוגרפית, שסובלת מהזנחה מתמשכת ואנו מברכים על ההחלטה. עם זאת, כרגע מדובר בצעד הצהרתי ויש ליצוק לתוכו תוכן. אם רוצים לצמצם את הפערים בבריאות צריך להבין שלפריפריה יש מאפיינים גיאוגרפיים וסוציו-אקונומיים השונים מהמרכז, ולכן מהחייבים מענים מותאמים לצרכיה הייחודיים. זה בצרוף התפיסה שיש לחזק את המערכת הבריאות הציבורית יובילו בתקווה לתיקון העוול כלפי הפריפריה".

כתבות מומלצותהכל >